donderdag 6 februari 2014

Cafébaas start eigen onderzoek na inbraak

De waard van eetcafé Palmenhof in Bouwel is een grootscheepse zoektocht gestart naar de dader van een inbraak in zijn zaak, vorige week. Via camerabeelden hoopt Bart Van Looy te ontdekken wie er vandoor ging met een geldla met daarin zo’n 850 euro.

“De politie kon met speurhonden de vluchtroute van de dader reconstrueren. Vervolgens ben ik mijn onderzoek gestart”, vertelde Van Looy begin deze week in Gazet Van Antwerpen. “Ik deed het parcours over en bij elk huis waar een camera hing, belde ik aan. Heel beleefd vroeg ik dan naar de beelden. Daarop is de dader die een pet draagt, vaag maar duidelijk te zien.”
Van Looy plaatste de beelden op Facebook en looft 1.000 euro uit voor de ultieme tip. “Het gaat mij niet om de centen, maar om eerlijkheid. Ik werk hard voor mijn geld, dus ze moeten uit mijn kot blijven.”
Volgens de cafébaas annex speurder moet de dader gezocht worden tussen de drugsjunkies. Hij heeft zelfs een vermoeden wie de dader is. “Door centen uit te reiken, hoop ik dat de tongen in dat milieu wat losser worden. En mijn tactiek levert vruchten af, ik kreeg al enkele tips binnen", bevestigde Van Looy in Gazet van Antwerpen.

Geen opmerkingen: