zondag 7 juni 2015

Het beste café van Herenthout

De lezers van Het Nieuwsblad hebben Biercafé De Kluis tot het beste café van Herenthout verkozen. Uitbater Ronald Keirsmakers en zijn echtgenote Ingrid Gabriëls kregen 21,1 procent van de stemmen achter hun naam.

Of hij blij is met de titel wou men bij Het Nieuwsblad weten. Ronny viel uit de lucht toen hij het nieuws hoorde. “Welke titel? Beste café van Herenthout. Jongens, ik wist echt van niets. Ik ben net terug van verlof in Turkije, samen met mijn echtgenote Ingrid. In alle geval, bedankt!”
Een speciale actie om stemmen te ronselen, heeft Ronny niet gehouden. “Nee, dus want ik was weg. Misschien was dat wel de reden waarom De Kluis won!”, lacht hij. “Mijn dochter Karen deelde de wedstrijd een keer via Facebook, maar verder is hier geen enkele actie ondernomen hoor.”
De reden waarom men op zijn café heeft gestemd, is volgens Ronny niet ver te zoeken. “De Kluis is in de eerste plaats een biercafé, met meer dan 120 bieren op de kaart”, zegt hij. “Wij zijn ambassadeur van onder meer Orval en La Chouffe. De zaak is ook gunstig gelegen, pal op de Markt. En tot slot hoop ik dat iedereen die hier komt, zich ook echt thuisvoelt.”
Ronny en Ingrid baten De Kluis nu al tien jaar uit. “Daarvoor had ik nog café hier in de parochiezaal Ter Voncke. Hoe lang we nog verder gaan, weet ik niet. Dat is niet aan de orde. Tot er zich een degelijke overnemer aanbiedt zeker?”, lacht hij. Volgens de geruchtenmolen zou die al gevonden zijn in de persoon van Hilde Heylen van ’t Molenhuis ...

Geen opmerkingen: