zaterdag 22 november 2008

Frankie Leus wint Natuurmarathon

De 46-jarige Herenthoutse langeafstandsloper Frankie Leus heeft afgelopen zondag de Natuurmarathon van Kasterlee gewonnen. Voor Leus was de overwinning een droom die éindelijk in vervulling ging. Bij de vorige vier edities werd hij immers driemaal vierde en eenmaal tweede.
Met bijna 1.300 atleten aan de start zat de sfeer er meteen goed in. “Na drie kilometer kon ik na een mislukte start aansluiten bij een omvangrijke groep zodat ik wat comfortabeler kon lopen. Na vijftien kilometer trok ik op de Hoge Mouw eens goed door en leek alles in orde”, vertelde Leus gisteren in Sportwereld. “Halfweg kwamen we door in 1.20 en voelde ik me echter alsof het beste er al af was. Gelukkig sloot Jan Hendrickx even later bij mij aan.”
Het tweetal sloeg de handen in elkaar en maakte jacht op de twee atleten die nog voor hen uit liepen. Hendrickx moest op zowat vier kilometer van het einde de rol lossen. Leus beet door en liep koploper Bart De Grove op een kilometer van de streep voorbij. “De man kraakte langzaam en ik nam nog 27 seconden. Het was bijna een droom om de speaker te horen zeggen: ‘Frankie Leus, winnaar van de marathon van Kasterlee’”, aldus een overgelukkige Frankie Leus.

Geen opmerkingen: