zaterdag 18 maart 2017

Eedaflegging

Op maandag 20 maart legt Patrick Heremans (GBL) bij gouverneur Cathy Berx de eed af als nieuwe burgemeester van Herenthout. Hij volgt Roger Gabriëls (GBL) op die vanaf 1 april met pensioen gaat.

“Het gaat om de taken die verbonden zijn aan het burgemeesterschap”, benadrukt Heremans. “Ik behoud dus mijn huidige schepenbevoegdheden, zijnde: onderwijs, cultuur, bib, begraafplaatsen en kerkraad. De nieuwe schepen, Ann Willems, zal dan de andere bevoegdheden overnemen die nu bij Roger zitten: huisvesting, openbare werken, land- en tuinbouw en groenvoorziening.”
Patrick Heremans is coördinerend directeur van de Herentalse scholengemeenschap kOsh, een functie die volgens hem best valt te combineren met de sjerp van burgemeester. “De school steunt mij volledig en daar ben ik heel dankbaar voor. Ze garanderen mij de toestemming om in Herenthout aanwezig te zijn op momenten dat het echt moet.” Heremans is ook voorzitter van de jeugdafdeling van KFC Herenthout, een functie die hij nog zeker blijft uitoefenen tot aan de verhuizing van de voetbalclub naar het gemeentelijk sportcomplex ’t Kapelleke.

Geen opmerkingen: