vrijdag 4 mei 2018

Twee Belgische kampioenen rijker!

Herenthout is weer twee Belgische kampioenen rijker. Zowel Fille Geerts (full Muay Thai) als Vince Van De Poel (duatlon) mochten zich de voorbije weken in de nationale driekleur hijsen.

Het was de eerste keer dat er een open Belgisch kampioenschap full muay Thai voor de jeugd werd georganiseerd. Het evenement kwam er dankzij de Stad Mechelen en Patrick Van Acker van BKBM²O (Belgische Kickboks en Muay Thaifederatie) en viel onder de regels van IFMA (International Federation of Muaythai Amateur).
Het kampioenschap vond plaats in Mechelen op 28 april en was onderverdeeld in drie verschillende leeftijdscategorieën: 10-11, 12-13 en 14-15 jaar. Deze categorieën werden op hun beurt nog eens ingedeeld per gewicht. Fille Geerts werd kampioen bij de 14-15 jarigen (-39 kg).

HULDIGING
Leerlingen, leerkrachten en directie van GO! Campus De Vesten hebben gisterenmiddag Vince Van De Poel gehuldigd. Vince kroonde zich op 22 april in Ruddervoorde tot Belgisch kampioen duatlon bij de jeugd A.
Vince volgt in De Vesten les aan 5 Humane Wetenschappen. “We verrasten Vince met een stuk taart en een foto, in het bijzijn van familie, ploegleden, medeleerlingen en leerkrachten”, luidt het bij de school. De talentvolle sporter van het Zamaro-Willierteam was enorm verrast om deze heuglijke gebeurtenis.
Vince Van De Poel werd op 11-jarige leeftijd lid van KTT en nam op zijn 12e deel aan zijn eerste triatlon- & duatlonwedstrijden. Maar eigenlijk doet hij al heel zijn jonge leven aan sport. “Ik kan me daar geweldig mee amuseren, het maakt me gelukkig”, zegt Vince hierover. “Als kleine jongen vroeg ik iedere avond voor het slapen gaan aan mijn mama ‘Heb ik morgen wat te doen van sport?’ Als haar antwoord dan bevestigend was, kon ik tevreden aan mijn nachtrust beginnen. Maar was haar antwoord negatief, dan werd het vast een saaie dag. Als atleet wil ik vooral steeds beter worden en hopelijk kan ik enkele van mijn dromen waar maken.”


Vince Van De Poel, geflankeerd door zijn grootouders en directeur Tom Van Doninck.


Belgisch kampioen Fille Geerts.

Geen opmerkingen: