dinsdag 14 juli 2009

Feest in ‘t Krantje

Voor vier vrienden uit Herenthout en Nijlen is de zomer alvast goed begonnen. Zij wonnen vorige week samen 300.162 euro met de Lotto. Op zich niet zo’n groot nieuws - het bedrag is immers niet buitengewoon hoog. Wél uitzonderlijk is dat de Nationale Loterij de geluksvogels vandaag voorstelde op een druk bijgewoonde persconferentie in de krantenwinkel waar het winnende formulier werd gevalideerd: ‘t Krantje in Herenthout.
Twee van de vier winnaars gaven vandaag acte de présence bij Hilde De Ceulaer en Jan Steurs in de Molenstraat. Geert De Mesmaeker (41) - zijn vrienden kennen hem beter als De Messe - waagt al jaren zijn kans, samen met zijn achterneef Tim Hens (35) en twee vrienden van 28 en 30 jaar. Elke week zetten ze ieder 12,50 euro in en elke keer spelen ze met dezelfde cijfers.
“De mannen hadden net gezegd dat ik die eens moest veranderen omdat we nooit iets fatsoenlijks wonnen, maar kijk: goed dat ik dat niet heb gedaan”, vertelde De Mesmaeker in de krantenwinkel, waar hij en zijn vrienden door de Nationale Loterij getrakteerd werden op een glas champagne.
De Messe stond er trouwens een beetje bedremmeld bij. Ze wilden zich wel graag outen als Lottowinnaars, maar dat ze zóveel aandacht zouden krijgen, hadden ze nu ook weer niet verwacht. “Een foto voor de gazet, hadden ze gezegd, maar dit is toch iets anders”, aldus De Mesmaeker, die vanavond zowel op Eén, als op RTV en vtm te bewonderen was.
Op de vraag waar hij had ontdekt dat hij gewonnen had, antwoordde De Messe heel eerlijk: “’s Zondags zat ik op de wc met de gazet en het lottoformulier en toen zag ik het eerst. Ik heb misschien tien keer moeten zien of het wel waar was.” Of ze nu niet een beetje extra gingen krijgen, nu ze interviews moesten geven, wou de VRT-journaliste nog weten. “Ik hoop van wel. Ik ga sebiet onder­handelen”, antwoordde De Messe gevat, “want ik sta hier het zweejet oep mijne rug!”

Extra >>> Bekijk hier de reportage uit Het Nieuws van de VRT.

Geen opmerkingen: