zaterdag 17 oktober 2009

De Veurleste Kroon

Na vijf en half jaar stopt Anneke Cambré (41) met De Kroon. Op 1 november hangt ze haar schortje definitief aan de tapkraan. “Het is mooi geweest”, wist Anneke gisteren in Gazet van Antwerpen. Eigenlijk wou de immer goedlachse waardin er al in mei mee te stoppen. “Ik wilde rustig uitbollen in de zomer. Maar door het extreem goede weer, beleefde ik nog een ontzettend drukke periode”.
Kristof Raets (26) van de Veurleste wordt de nieuwe cafébaas van De Kroon. Hij heropent het café op de Markt al op 5 november. De vaste klanten hoeven niets te vrezen, want Raets is niet van plan veel te veranderen. “Het interieur blijft hetzelfde, net als de bediening en de keuken. Al breid ik het aanbod iets uit met onder meer een dagmenu. Bovendien blaas ik de dansavonden opnieuw leven in. Eén zaterdag per maand wil ik stevig vieren!”
Vorige week nog vierde Raets z’n eerste jaar Veurleste. Ook de feestgangers van het ambiancecafé in de Molenstraat kunnen op hun twee oren slapen. Kristof blijft de twee combineren. “Ook in Veurleste wil ik nog veel aanwezig zijn. Daar gaan we er elk weekend flink tegenaan. Alleen miste ik er het eten. Ik ben kok van opleiding. Met De Kroon krijg ik nu de kans me op dat vlak ook uit te leven. Ik kom boven De Kroon wonen. Over en weer lopen tussen Markt en Molenstraat, conditioneel ga ik er zeker op verbeteren.”

Geen opmerkingen: