vrijdag 2 juli 2010

Open tropen in de Kempen

Ons landje gaat gebukt onder een heuse hittegolf. In de klimatologie wordt een hittegolf omschreven als een periode met minstens vijf opeenvolgende dagen met tenminste 25 graden, waarvan op minstens 3 dagen 30 graden of meer wordt genoteerd te Ukkel.

Om 13 uur berichtte het KMI over temperaturen van 25 of 26 graden aan zee en in de Ardennen tot 33 graden in het centrum van het land. Tijdens de komende uren komt er nauwelijks verandering. Het wordt nog warmer met temperaturen van 28 graden aan zee en van 30 tot 37 graden in het binnenland en de Kempen. Open tropen dus.
Met dit gegeven in het achterhoofd ben ik er eerlijk gezegd niet rouwig om dat ik niet in Werchter sta/hang/zit/lig. Vier dagen op een stinkende wei onder een loodzware zon. Nee, bedankt!
Al had ik gisteren best The xx nog eens willen zien en horen. En Midlake, Stereophonics, Faithless of Muse. En ook Customs, Jack Johnson, LCD Soundsystem en Editors kunnen vandaag mijn goedkeuren wegdragen. Om nog maar te zwijgen over Yeasayer, The Tender Trap, The Ting Things, Das Pop, Florence & The Machine en Gossip op zaterdag én The Van Jets, Vampire Weekend, The Black Box Revelation, Wolfmother, Pearl Jam en … Arcade Fire op zondag.
Shit! Ik trek subiet m’n T-shirt van Arcade Fire aan en doe het niet meer uit voor zondagavond …

Geen opmerkingen: