dinsdag 30 november 2010

Rawönes in Kafee Titanic

One, two, three, four! Op donderdag 3 december spelen de Rawönes in den Titanic in de Molenstraat. Wie de groep een paar jaar geleden op de Hooifeesten heeft gezien, weet dat het kot te klein gaat zijn ... Gabba gabba hey!

Twee weken geleden haalde de covergroep den HUMO. Hoe het allemaal is begonnen, wou (godb) weten. En dit is wat de Rawönes antwoordden ...

Marc «Voor mij was dat simpel: de Ramones is de enige groep die ik van mijn dertiende tot nu - ik ben er eenenveertig - goed ben blijven vinden, en van wie ik altijd alles gekocht heb.»

Luc «Ik ben bijna 46, maar de muziek die je op je veertiende, vijftiende voor het eerst hoort, draag je je hele leven mee. Die eerste drie Ramones-lp’s: fantastisch, all killer, no filler.»

Koen (Marky, drum) «Ik vind hun latere platen ook heel goed, maar ik heb de Ramones in een heel andere periode leren kennen - ik ben 14 jaar jonger, vandaar.»

Wim «Persoonlijk vind ik dat je geen tribute moet doen van een groep die nog bestaat. Veel jonge gasten hebben nooit de echte Ramones kunnen zien optreden, voor hen is het een gelegenheid om de bijna echte Ramones te zien. Enfin, dat hopen wij toch. (lacht)»

Luc «Wij zijn imitatoren, zoals je vroeger Elvis-imitatoren had, genre Vic Beasley en zo. Eigenlijk zijn wij de Vic Beasleys van de punk (lacht).»

Wim «Kijk, we nemen dit wel serieus, maar ’t is tegelijk wel alleen voor de lol. Alles wat we verdienen steken we er ook weer in: we laten Rawönes-plectrums maken, Rawönes-stickers, Rawönes-T-shirts, en nu weer Rawönes-petjes.»

Koen «Weet je wat plezant is? In de GB winkelen en iemand met een Rawönes T-shirt zien voorbijkomen. Die mens loopt je dan wel straal voorbij - ik heb natuurlijk mijn Ramones-pruik niet op in het gewone leven - maar bij jezelf denk je dan wel van: “Yeah!”»

Meer over de wondere wereld van de tributebands vind je in HUMO 3663 van 16 november 2010.

Wat >>> Rawönes
Waar & wanneer >>> Kafee Titanic, Molenstraat in Herenthout // op donderdag 3 december 2010, om 21.30 uur
Tickets >>> Gratis ende voor niets

One, two, three, four!
De Rawönes op de Hooifeesten in 2006 ...

Geen opmerkingen: