vrijdag 19 november 2010

Stefanie Krieckemans naar de finale!

Door het wegvallen van een Vlaams-Brabantse kandidate, behoort ‘eerste reserve’ Stefanie Krieckemans uit Herenthout toch nog tot de laatste twintig kanshebbers voor het kroontje van Miss België. Krieckemans mag zondag mee vertrekken naar Thailand.

Dorien Rutten (19) uit het Vlaams-Brabantse Linden werd door de organisatie uit de wedstrijd gezet. “Haar motivatie was zoek”, zegt organisator Darline Devos in Het Nieuwsblad van donderdag.
Volgens Michèle Servayse, de persverantwoordelijke van Miss België moest de knoop meteen worden doorgehakt. “Zondag vertrekken we met de kandidates naar Thailand. Daar worden de filmpjes voor de finaleshow opgenomen. Het moest dus nu gebeuren.”
Stefanie Krieckemans werd als eerste reserve opgeroepen. “Nadat ik te horen kreeg dat ik niet tot de twintig finalisten behoorde, zette ik alles van me af. Ik was totaal niet voorbereid, maar ben toch erg blij met de uiteindelijke selectie”, aldus Stefanie.
Om tijdens de reis naar Thailand geen leerstof te moeten missen, neemt ze enkele cursussen mee. “Op momenten dat we geen taken hebben, vlieg ik in de boeken”, klinkt het vastberaden.
Over haar slaagkansen is Stefanie voorzichtig. “Alles overvalt me. Ik doe gewoon mijn best en dan zien we wel. Een vaste vriend heb ik niet, dus uit die hoek komt al geen bezwaar.”
Michèle Servayse zegt dat Stefanie overdonderd was toen ze het verrassende telefoontje kreeg van de organisatie. “Ze besprak het eerst met haar ouders, wat logisch is gezien de situatie.”
De wissel in kandidates bracht voor de organisatie heel wat rompslomp mee. “Gelukkig was de fotoshoot met Stefanie, als eerste reserve, al achter de rug. Maar er komen natuurlijk extra kosten aan te pas. Onze flyers waren al gedrukt, die moeten nu worden herdrukt”, aldus Servayse. Maar voor zulke dingen zijn er sponsors ...

Identiket >>> Stefanie Krieckemans is 19 en studente Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Antwerpse universiteit. Haar vrije tijd vult ze met paardrijden en dansen. In de weekends werkt ze als jobstudente in een beenhouwerij.

Geen opmerkingen: