zaterdag 2 april 2011

“Ik kan winnen!”

Nick Nuyens start morgen als kopman van Saxo Bank in de Ronde van Vlaanderen. De Bom van Bevel voelt zich na zijn overwinning in Dwars door Vlaanderen zelfs kanshebber, zoals er in het zog van Fabian Cancellara meerderen zijn.

“Ik acht het zelfs mogelijk dat ik de Ronde kan winnen, want in 2008 was ik tweede achter Stijn Devolder en ik eindigde niet op minuten. Ik voel me nu bovendien zowel mentaal als conditioneel zelfs beter dan toen ik tweede werd”, aldus Nuyens.
Vorige week was Nuyens in de E3-prijs een bevoorrechte getuige van de demonstratie van Cancallara, uitgerekend de man die hij moet vervangen in het team van Riis. "En dat was geen leuke ervaring. Ik hoorde achter mij iemand komen. Dat kon alleen Cancellara zijn. En hij was het inderdaad. Ik heb me in zijn spoor gezet, maar kort voor het Kwaremontplein moest ik hem laten gaan. Anders was ik compleet stuk gegaan. Wat hij liet zien, was echt indrukwekkend. Maar het demotiveert me niet in het vooruitzicht van zondag. Zondag zijn we een week later en is het een andere koers. We kunnen niet anders dan opnieuw proberen hem te volgen en te verslaan." (Bron: belga)

Geen opmerkingen: