vrijdag 6 juli 2012

Herenthout zingt én feest!

Omwille van de ongunstige weersvoorspellingen zal de 11 juliviering van zondag doorgaan in GOC Ter Voncke. Gemeentebestuur en cultuurraad nodigen iedereen uit vanaf 19.30 uur.

Cultuurbeleidscoördinator Stijn Schroven: “Het wordt een groot zangfestijn met de lokale helden Zwart Op Wit (Jo en Nele Witvrouwen, eVER) en een unieke kans om de gelegenheidsband Kempen Zingt Mee! live te bewonderen. Topmuzikanten Bart Buls en Piet Van Den Heuvel, aangevuld met zangeres Pascale Michiels, die u vast nog kent uit ‘Flikken’ en ‘Wittekerke’, beloven er een spetterende avond van te maken.”
De Kempense traditionals van toen door muzikanten van vandaag: zo klinkt ons muzikale erfgoed in de eenentwintigste eeuw. Op het programma staan o.a. het ‘Wolleweverslied’, gruwelijke moordliederen zoals ‘Moord te Nijlen’ en natuurlijk klassiekers zoals ‘Op de purp’ren hei’. De teksten hoef je niet uit het hoofd te kennen: er worden gratis meezingboekjes voorzien voor iedereen.
Verder wil de Cultuurraad u ook uitnodigen op de viering van de Nationale Feestdag, die traditiegetrouw zal doorgaan op de Markt. “Ook daar wordt het topamusement, maar dan uit een ander vaatje getapt. Nadat onze eigen Fanfare Sint-Pieter het publiek heeft verwend, zal Mission Impossible trakteren op het beste uit de jaren 60, 70 en 80.”


Piet Van Den Heuvel, Kathleen Vandenhoudt, Pascale Michiels en Bart Buls.

Geen opmerkingen: