vrijdag 30 november 2012

Sooi Meulemans neemt cd op

Hij speelt al heel zijn leven muziek, maar pas nu heeft de 77-jarige Sooi Meulemans (Schoetersstraat) zijn allereerste cd uit. Het schijfje kreeg de titel ‘Helemaal Mezelf’ mee.

“Het is allemaal de schuld van mijn kinderen”, sakkert Sooi in Gazet Van Antwerpen. “‘Vader’, zeiden ze. ‘Als jij ooit sterft, hebben we geen enkel nummer van u op plaat.’ Daar hadden ze gelijk in. Ik speel al mijn hele leven muziek, maar ik nam nooit iets op. Dus nam ik op mijn 77ste mijn eerst cd op.”
De cd telt zestien instrumentaaltjes — een polka, een samba, een foxtrot en wat walsjes — met titels als ‘Curly looks’, ‘Hé jij’ en ‘Op vakantie’. Sooi begeleidt zichzelf op accordeon. “Een duur instrument”, weet Sooi. “Gelukkig gaan ze lang mee, dit is nog maar mijn vierde trekzak. Niet slecht voor een zestigjarige carrière!”
Een cd opnemen, blijkt óók een hele investering. “Ik wilde officieel werken, dus vroeg ik toestemming aan Sabam. Om mijn eigen nummers op te nemen, moest ik betalen. Ik kreeg dan honderd zilveren stickers die ik op mijn cd’s moest kleven om in orde te zijn. Daar was ik een hele avond mee zoet”, aldus Sooi.
Bij vijf van de zestien liedjes op de cd schreef dochter Christel trouwens teksten. Maar die vind je niet terug op de cd. ‘Helemaal Mezelf’ kost tien euro en is verkrijgbaar op het telefoonnummer 014-51 24 97.

Herenthout, carnavalstoet, 1957
Sooi Meulemans als solozanger in de stoet van 1957. De dirigent is Louis Sterckx.

Geen opmerkingen: