zaterdag 7 juni 2014

Beroemd

Iedereen beroemd was afgelopen week te gast in Meerhout. Een van de Meerhoutenaars die werd opgevoerd, was Helga Torfs. In een vorig leven woonde ze in de Cardijnlaan in Huirtuit.

Helga ontwerpt en vervaardigt beren. Niet voor kinderen, maar voor haar man Ben, die ze nadien met plezier vastlegt op de gevoelige plaat. “Mijn verhaal begon toen mijn vriend Ben een teddybeer vroeg als verjaardagsgeschenk”, vertelt Helga op haar webstek. “Van kindsbeen af was ik zeer creatief en dus besloot ik om zelf te proberen om een beer te maken. Na verschillende mislukte pogingen en met veel doorzettingsvermogen werd uiteindelijk Pedro geboren, de eerste beer die aan mijn verwachtingen beantwoordde.”
Helga’s beren werden ondertussen bekroond met internationale awards en verschenen op een twintigtal covers van internationale berenbladen. Heel wat van haar creaties vonden ondertussen ook de weg naar musea in zowel Azië als Amerika.

Bladwijzer >>> www.een.be/programmas/iedereen-beroemd/ter-plekke-meerhout

Geen opmerkingen: