vrijdag 9 januari 2015

Opnieuw inbrekers in Palmenhof

Café Palmenhof kreeg de voorbije week opnieuw inbrekers over de vloer. Eigenaar Bart Van Looy vermoedt dat de daders uit het Herenthoutse drugmilieu komen.

Inbrekers stalen maandagnacht ruim 4.000 euro cash en enkele duren flessen gin in het Palmenhof. Cafébaas Bart Van Looy is razend en nam afgelopen woensdag in Gazet Van Antwerpen geen blad voor de mond. “Palmenhof is een stamcafé. Ik ken mijn klanten. Afgelopen weekend zaten hier individuen die ik niet vertrouw. Waarschijnlijk om de situatie te komen verkennen. Ik gaf hun namen door aan de politie. Als mijn vermoedens blijken te kloppen, komen de daders net als vorige keer opnieuw uit het Herenthoutse drugmilieu.”
Het is inderdaad al de tweede keer op een jaar tijd dat het Palmenhof slachtoffer is van een inbraak. Na de vorige inbraak volgde Van Looy op eigen houtje het dievenspoor aan de hand van bewakingscamera’s uit de buurt. Nadien hing hij dan zelf camera’s in zijn zaak. “Toevallig begonnen daar zondagavond enkele klanten over de zeuren. Ze vroegen wat meer privacy aan de toog. Wat ik op zich wel begrijp, dus verlaatte ik zondagnacht het uur waarop de camera’s beginnen op te nemen. Door die stommiteit staan de dieven nu niet op beeld.”

Geen opmerkingen: