donderdag 24 maart 2016

RIP Johan Cruijff

“In zekere zin ben ik onsterfelijk.” Het zijn de woorden van de vandaag overleden voetbal- én woordkunstenaar Johan Cruijff, a.k.a. Het Orakel van Betonland. Een paar van zijn gevleugelde uitspraken ...

  1. Elk nadeel heb z’n voordeel.
  2. Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.
  3. Je moet schieten, anders kun je niet scoren.
  4. Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.
  5. Je kan beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander.
  6. Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor.
  7. Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.
  8. Als ik thuiskom van een tv-analyse, vraagt mijn vrouw: “Wat heb je gezegd?” Dan zeg ik: “Al sla je me dood, ik weet het niet.”
  9. Ik maak eigenlijk zelden fouten, want ik heb moeite me te vergissen.
  10. Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet.
  11. Als je een speler ziet sprinten, is hij te laat vertrokken.
  12. Wat is snelheid? Vaak verwisselt de sportpers snelheid met inzicht. Kijk, als ik iets eerder begin te lopen dan een ander, dan lijk ik sneller.
  13. Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen. Als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
  14. Als je niet kan winnen, moet je zorgen dat je niet verliest.
  15. Toeval is logisch.

Geen opmerkingen: