Om dit nieuwe organogram vorm te geven, heeft het lokaal bestuur in de voorbije maanden reeds interne verschuivingen doorgevoerd en ook aanwervingen gedaan om de nieuw voorziene profielen in te vullen. Zo werd intussen een nieuwe algemeen directeur aangesteld, een departementshoofd welzijn en zorg aangeworven, een ICT-verantwoordelijke op een hoger niveau aangetrokken en een aantal extra technisch assistenten opgenomen in de technische dienst.
Belang van de burger
Samen met de ontwikkeling van het nieuwe organogram, zijn personeel en bestuur dit voorjaar ook gestart met een traject dat moet leiden tot een nieuw dienstverleningsconcept, dat uitgaat van het belang van de burger. Dit moet resulteren in een moderne organisatie die een tevreden burger combineert met tevreden personeelsleden. Het traject heeft zijn vruchten reeds afgeworpen met de implementatie van één centraal onthaal en het werken op afspraak. Het voordeel hiervan zijn kortere wachttijden want je hebt een afspraak en je moet dus nauwelijks wachten om geholpen te worden. Je komt bovendien niet voor niets, we weten waarvoor je komt en zorgen ervoor dat er een specialist aanwezig is om jou te helpen. (Bron: Gemeente Herenthout)

Burgemeester Stijn Raeymaekers (Eenheid), hier tijdens een videochat met onze koning: “Ook in de komende maanden zal er nog hard gewerkt worden aan het vormgeven van het organogram en het dienstverleningsconcept, zodat onze gemeente als een moderne organisatie de burger op een kwaliteitsvolle manier zal kunnen verder helpen!” Archiefbeeld RV
Geen opmerkingen:
Een reactie posten