woensdag 12 oktober 2005

Confiserie Lievens op het Voedingssalon

Afgelopen weekend ging op de Brusselse Heizel de 76ste editie van het Voedingssalon van start. De beurs is traditiegetrouw gewijd aan ‘alles wat met voeding en gastronomie’ te maken heeft. Een rekbaar begrip, want het Voedingssalon draait al lang niet meer om de inwendige mens alleen. Ook aan ‘het welzijn van het lichaam’ en ‘het comfort van tafel en bed’ werd gedacht. Die werden bijeengebracht in de hallen vier en acht van Brussels Expo.
“Niet goed voor de zaken”, zegt de zaakvoerder van confiserie Lievens (‘We zijn bekend voor onze neuzen’) uit Herenthout vandaag in De Morgen. “Vroeger stonden we naast de meubelen en dat marcheerde beter.”
“Mag ik een halve kilo van die cuberdons”, vraagt Adrienne uit Steendorp. “Wacht, ik wil eerst die zwarte eens proeven? Bah... Kijk, dat vind ik nu eens plezant, dat je van alles ne keer mag proeven. Er is hier echt veel te zien. Ik ben hier met mijn vriendin en we hebben net een pintje gedronken met onze mannen bij De Coninck, maar waar zijn ze nu?”

Geen opmerkingen: