zondag 2 oktober 2005

‘De Sussen en de Geuzen’ veroveren Gent

Vandaag lezen we op de weblog van ene Bart Vandamme hetvolgende: “Tijdens het neuzen in de lijst regisseurs wiens films in Gent (32ste Internationaal Filmfestival van Vlaanderen, nvdr) zullen worden vertoond, zowaar een ex-kotgenoot en kameraad van me ontdekt. Fenomeen en Itegems enfant terrible Dieter Dresselaers is recent afgestudeerd en zijn eindwerk wordt vertoond in de ACE Competitie voor Vlaamse studentenkortfilms. Het verhaal gaat over de clash tussen twee dorpsfanfares en dat verbaast me niks. Tieter - zelf begenadigd dorpsmuzikant - kennende, kan ik me de soundtrack en stijl al levendig voorstellen. De voorstelling is ergens overdag, maar ik denk toch dat ik wel extra moeite ga doen om zijn werkstuk eens te gaan bekijken!”

WAT ACE Competitie voor Vlaamse Studentenfilms. In samenwerking met ACE Digital House organiseert het festival voor de vijfde keer een competitie voor alle kortfilms die studenten van onze Vlaamse filmscholen RITS, KASK en Sint-Lukas maakten. De prijs bestaat uit een premie van 2.000 aan de regisseur en een postproductie premie ter waarde van 7.500 euro. Afhankelijk van de keuze van de winnaar kan dit bedrag voor bijvoorbeeld een off- en online montage gemaakt worden, eventueel aangevuld met andere digitale beeld- en geluidsafwerking.
WAAR & WANNEER Kinepolis, Gent • Woensdag 19 oktober 2005, vanaf 14 uur.

Geen opmerkingen: