woensdag 9 april 2008

"On-ge-lo-fe-lijk veel geluk gehad"

Dat Raf Mans op maandag 31 maart op miraculeuze wijze aan de dood ontsnapte, is een understatement. Bij een spectaculair ongeval op de A12, viel er die dag immers een oplegger op zijn wagen. “Ik begrijp zelf niet goed hoe ik hier levend uitkwam”, aldus de 38-jarige Herenthoutenaar gisteren in Gazet Van Antwerpen. De container die bovenop hem kwam te liggen, zag hij dan ook pas nadat hij uit de auto was gestapt.
Raf reed vorige week via de A12 naar zijn werk. Even voor 7 uur moest hij plots uitwijken voor een bruusk manoeuvre van een trekker-oplegger. De Roemeense chauffeur ging vol op de rem staan en zwenkte daarbij uit naar links. Raf ging ook naar links en reed bewust de middenberm in, hopend dat hij zo veilig tot stilstand zou komen zonder op een verlichtingspaal te knallen.
Wat er toen gebeurde, is voor Raf niet echt meer duidelijk. “Die vrachtwagen zag ik niet komen. Ik hoorde lawaai en zag niets meer. Ik dacht dat ik in de boskes zat”, blikt hij terug. Twee toegesnelde mensen konden zijn deur openen. Pas toen hij was uitgestapt, zag hij de container.
De eerste ogenblikken na het ongeval liep Raf verdwaasd rond op de middenberm, niet beseffend dat hij iets bijzonders had meegmaakt. Pas toen hij de volgende dag nog wat spulletjes uit het wrak van zijn Ford Focus ging halen, kwam het besef: “Ik heb on-ge-lo-fe-lijk veel geluk gehad!”
Ondertussen is Raf al weer terug aan de slag, ondanks lichte pijn in de rug. Hij denkt ook niet al te vaak terug aan het ongeval, wellicht omdat hij ook niet precies gezien heeft wat er gebeurd is. “Maar natuurlijk moet ik het verhaal heel vaak doen. Iedereen spreekt me aan en zegt dat het ongelofelijk is dat ik niets mankeer na zo’n crash”, besluit hij.

Geen opmerkingen: