dinsdag 14 oktober 2008

Perte total

Dat Walter Michiels van IJs ­Blanca op de Wiekevorstse Steenweg betrokken raakte bij een ongeval, kon u hier zaterdag al lezen. Een jonge chauffeur reed vrijdagavond tegen hoge ­snelheid in op zijn ijskar. Gisteren reconstrueerde Michiels in Gazet van Antwerpen één en ander vanuit zijn ziekenbed.
“Ik stond stil aan een huis op de Wiekevorstsesteenweg om klanten te bedienen. Ik schepte net ijs toen ik vanuit de richting van Wiekevorst een auto zag naderen. De chauffeur kwam dichterbij aan een rotvaart. Zonder remmen reed hij in op mijn ijscokar. Die vloog tientallen meters vooruit”, herinnert hij zich. Michiels botste met mijn hoofd tegen het metalen rek van de koekjes. Nadien smakte hij enorm hard tegen de vloer. Resultaat: drie gebroken ribben, inwendige bloedingen en een enorme snijwonde vlak boven zijn oog.
Waar Walter echter het meest van aangedaan is, is dat het ongeval zijn broodwinning tot schroot heeft herleid. “Mijn ijswagen is perte total. Voor dit seizoen is het sowieso gedaan met de ronde. Geen flauw idee wat de toekomst brengt. Zulke wagens zijn een enorme investering. Hopelijk mag ik over enkele dagen het ziekenhuis verlaten. Dan kan ik in alle rust nadenken.”
De jonge aanrijder uit Wiekevorst pleegde in eerste instantie vluchtmisdrijf, maar gaf zich enkele uren nadien toch aan bij de politie. De jongeman bleek niet onder invloed te zijn. Wel reed hij zonder rijbewijs in een geleende auto.

Geen opmerkingen: