donderdag 26 maart 2009

Tijdelijk parkeren op de Botermarkt

Schepen Jan Van Dyck (sp.a) schiep maandagavond verwarring over het tijdelijk parkeren op de Botermarkt. Het voorval deed burgemeester Gabriëls (GBL) dinsdag de archieven induiken, op zoek naar de gemeentewet die tijdelijk parkeren op de Botermarkt verplicht.

De soap begon bij Jan Van Dyck (sp.a). “Tot mijn ontsteltenis zag ik tegenover de kerk een bordje met een parkeerschijf. Rondom de kerk mag je parkeren zonder schijf. Ik herinner mij niet dat ik ooit zo’n dwaze situatie mee goedkeurde. Het bord is allicht onwettig. Betaalt de gemeente iedereen terug die daar een boete kreeg”, vroeg het raadslid zich af.
Nu blijkt dat het bord er al vijftien jaar hangt. “Dinsdagmiddag trok ik naar ons archief”, zegt Gabriëls in Gazet Van Antwerpen. “In een doos vond ik notulen van de gemeenteraad van 15 december 1994. De raad keurde het parkeerregelement unaniem goed, Jan Van Dyck incluis. Het beperkt parkeren kwam er omdat er een bakkerij is.”
“Dwaas”, reageert Van Dyck. “Met een schijf kan je nog twee uur voor de bakkerij staan.”

Geen opmerkingen: