woensdag 27 mei 2009

Johan Van Herck kan het nog

Johan Van Herck heeft zich nog eens ingeschreven voor een tornooi. En ook al gaat het ‘maar’ om een tornooi in de categorie mannen 1, zijn rentree heeft hij alvast niet gemist. Van Herck won zijn eerste wedstrijd met twee keer 6-2. Slachtoffer van dienst was ene Yannick Fransen.
Van Herck hing in 2002 zijn tennisracket aan de wilgen. Voeling met het tennis verloor hij echter nooit. Daar zorgden de interclubs met TC Den Brandt, de gedreven passie om samen met Wim Neefs de florerende tennisacademie in goede banen te leiden én enkele internationale avontuurtjes in Duitsland wel voor. Toen hij vorig jaar zag hoeveel plezier Neefs beleefde met zijn deelname aan het tornooi, kreeg Johan terug goesting om op het thuisfront nog eens een tornooi te spelen.
“Ik heb me ingeschreven voor de club én omdat ik hier graag vertoef”, zegt hij vandaag in de sportpagina’s van Gazet van Antwerpen. “Als ik aan iets begin, wil ik dat ook zo goed mogelijk doen. Als ik regelmatig een mannen 1-tornooi zou meepikken, zou ik opnieuw moeten trainen. En dat heb ik er niet meer voor over.”
Van Herck weet ook niet hoe zijn lichaam gaat reageren. “In interclub speel je één of twee matchen in het weekend en dan is de kous af. Nu moet ik elke dag een wedstrijd spelen”, beseft hij. Bovendien heeft hij zich ook ingeschreven in de open reeks junior veteranen. “Omdat ik vermoed dat ik in mannen 1 niet verder dan de kwartfinale zal geraken”, klinkt het bescheiden.

Geen opmerkingen: