donderdag 11 februari 2010

In de kijker: Prins Chris II

De Streekkrant zet deze week Prins Chris II in de kijker. Eén ding is alvast duidelijk: dé Chris is er hiejemaol kleir veur. Zo maakte hij op z’n volgelingen al behoorlijk wat indruk, door tijdens het wijkbal uit te pakken met een power pointpresentatie met archiefbeelden van onze stoet. 

Chris Heylen is een rasechte Huirtuiteneir. “Ik ben er ene van de rakkers in de volksmond”, zegt hij in de krant. Vandaar ook de naam van zijn stoetgroep: De Klein Rakkers. Chris droomde er al lang van om een keer die pluimen op z’n kop te hebben. “Maar eigenlijk droeg ik die al lang, zonder het te beseffen. Want elke stoeter is een beetje prins”, weet hij. “Zonder die kleine 1.000 enthousiaste stoeters zou carnaval in Herenthout niets betekenen.”
De prins belooft ook dat hij zijn scepter met waardigheid zal dragen. “Ik heb me goed voorbereid”, klinkt het. “En ik drink geen stuk in mijn kraag. Ik wil van dit jaar dat ik prins ben optimaal genieten. Het zou jammer zijn als ik een stuk kwijt ben door dronken rond te lopen.”
Optimaal genieten betekent ook dat de twee kinderen van Chris, Robbe en Caroline, zoveel mogelijk bij het gebeuren worden betrokken. Onze prins is dan ook een echte kindervriend. “De jongeren zijn de toekomst van de stoet”, weet hij. “We moeten hen soigneren. Ik zorg in elk geval voor een attentie voor de jonge stoeters die zelf geen snoepjes kunnen rapen.”

Geen opmerkingen: