zaterdag 8 mei 2010

Te oud?

In de eerste klasse van het zaalvoetbal stond vrijdag de wedstrijd Kaya’s Beringen-ZVK Proost Lier op het programma. Ondanks de 2-7 winst zat Norbert Laenens (39) gisteren voor de allerlaatste keer als trainer op de bank van de Lierse club. Eerder deze week kreeg hij immers te horen dat de club op zoek gaat naar een nieuwe coach.

De (voormalige) doelman van KFC Herenthout is behoorlijk ontgoocheld. “Ik ben vier maanden geleden gestopt als doelman omdat de club nood had aan een nieuwe coach. Het behoud afdwingen was de opdracht en in dat opzet ben ik geslaagd”, wist Laenens gisteren in Sportwereld.
Over de beslissing van het Lierse bestuur tast Laenens een beetje in het duister. “Een andere functie bij Lier werd mij niet aangeboden. Jammer, want nu Sven Pelckmans naar Lier vertrekt, ben ik de enige speler met roots in Lier.”
Laenens kan zich niet van de indruk ontdoen dat zijn leeftijd een rol heeft gespeeld. Hij blijft echter niet bij de pakken zitten. '“Ik ga op zoek naar een nieuwe club. Als doelman! Had ik dit allemaal geweten, was ik nooit gestopt als doelman. Ik ben ouder dan 35 en kan om het even wanneer een contract tekenen bij een nieuwe club.”
Makkelijk zal het niet zijn, want de ex-doelman van onder meer Duffel, Malle en Lier beseft wel dat hij de clubs niet voor het uitkiezen zal hebben. Veel clubs stelden hun selectie voor volgend seizoen al samen.
Ook op het veld moet Laenens op zoek naar een nieuwe club. “Herenthout trok een nieuwe doelman aan. Bij die club stond ik elf seizoenen onder de lat”, klinkt het wat verbitterd.

Geen opmerkingen: