woensdag 23 maart 2011

Nick Nuyens wint Dwars door Vlaanderen

Nick Nuyens (Saxo Bank) heeft een indrukwekkende inspanning geleverd in de 66e Dwars door Vlaanderen. Hij was de drijvende kracht in een vlucht die nipt voor het peloton bleef. Enkel Geraint Thomas mocht mee naar de streep, maar in de sprint was de Bom van Bevel sneller dan de Brit.

Het was Nuyens’ eerste zege sinds 8 juli vorig jaar, toen hij een rit won in de Ronde van Oostenrijk. Deze overwinning doet hem dan ook enorm veel deugd. “Voor velen was ik al afgeschreven, maar ik wist dat het zou terugkomen. Vorig jaar heb ik erg veel pech gehad, al vonden sommigen dat flauwekul. Van de ploeg kreeg ik meteen vertrouwen.”
Nuyens brak zelf de koers open op de Kwaremont. “Ik had heel goede benen. Alles liep soepel in de vlucht, maar op het einde waren de krampen toch nabij. Het was een beetje gokken in de slotkilometer, maar dat pakte gelukkig goed uit.”
Uitgerekend vandaag noemde Jef Braeckevelt Nuyens een tweederangscoureur in de krant. “Ik ben een tweederangscoureur. Alles wat achter Cancellara, Gilbert en Boonen komt, is tweederangs. Jef zal een kenner zijn”, knipoogde hij. (Bron: Sporza)

Geen opmerkingen: