zaterdag 7 december 2013

Ellen Van Loy verlengt titel

Ellen Van Loy verlengde vorige zaterdag in Rijkevorsel haar provinciale titel. “Ik heb er hard voor moeten zwoegen om voor het tweede jaar op rij de Antwerpse titel binnen te halen”, aldus de 32-jarige renster uit Herenthout.

Na een goede start nam Van Loy meteen de koppositie in. Die leiding gaf ze niet meer af, maar in het slot had ze wel nog de handen vol met Githa Michiels. “Zij kwam na een minder begin uit de achtergrond opzetten. Bij het ingaan van de laatste ronde had ze de aansluiting zo goed als bewerkstelligd, maar net op dat moment kon ik haar met enkele versnellingen opnieuw op achterstand plaatsen en zo alsnog solo naar de aankomst rijden”, zegt de Herenthoutse op sportwereld.be.
Van Loy wou trouwens absoluut winnen in Rijkevorsel. “Na de moeilijke periode die ik doormaakte met het overlijden van mijn vader, kon ik een dergelijke opsteker goed gebruiken. Het doet dan ook enorm veel deugd dat ik in mijn opzet slaagde.”
Volgend doel wordt het BK in Waregem. “Ik droom al een tijdje van de nationale driekleur. En dat is niet eens een onrealistische gedachte. Het BK wordt hét hoofddoel van dit seizoen”, besluit Van Loy, die na nieuwjaar Team DNCS inruilt voor Telenet-Fidea.

Geen opmerkingen: