zaterdag 25 oktober 2014

Serge Devleeschouwer wordt Prins Serge I

De kogel is door de kerk. Op vrijdag 17 oktober werd Serge De Vleeschouwer verkozen tot prins voor het stoetjaar 2015. Samen met nar Stijn zal Serge het Herenthoutse carnavalsgebeuren leiden en vertegenwoordigen.

Er waren met Kurt Mens, Gerrit van den Schoor en Serge Devleeschouwer dit jaar drie kandidaten voor de titel van Prins Carnaval. Uiteindelijk koos het bestuur van Peer Stoet voor Serge Devleeschouwer.
Inwijkeling Serge woont sinds 1991 in Herenthout. Bij zijn schoonouders leerde hij het woordje ‘Huirtuit’ correct uit te spreken en werd zo een echte Huirtuitenijr. Serge is gelukkig getrouwd met Nadia Verheyen en heeft twee kinderen: Lien en Jens. Samen houden ze van badminton en carnaval.
“Ik zat zelf vier keer in de raad van elf bij de Prinsen Yves, Chris, Rudolf en Ronny”, vertelt Serge op nieuwsblad.be. Onze verse prins deed voor het eerst stoet in 1990 met de oud leiding van de Chiro en kwam daarna bij de Madeleintjes, de groep van Madelein Verwimp, terecht. “Ik ben zeer tevreden dat ik in Herenthout woon en nu Prins Carnaval mag worden. Samen met mijn nar Stijn ‘Balou’ Verbruggen hoop ik op een mooie carnavalsstoet in 2015”, aldus nog Serge.

Het nieuwe carnavalsseizoen gaat op 11 november van start, met de aanstelling van Keizer René I in het Molenhuis in Herenthout. Op zaterdag 13 december volgt dan de officiële aanstelling van de nieuwe prins, waarbij Filip I de scepter officieel zal overdragen aan Serge I. Het wijkbal vindt plaats op 7 februari 2015. De stoet zal op 15 en 22 februari 2015 door het centrum van Herenthout trekken.

Geen opmerkingen: