woensdag 24 juni 2015

R.I.P. Thé Lau

De Nederlandse zanger Thé Lau is gisterenavond overleden op 62-jarige leeftijd. In augustus 2013 kreeg de frontman van de band The Scene de diagnose van keelkanker. ‘Iedereen Is Van De Wereld’ zal dit weekend tijdens de Herenthoutse editie van Levensloop ongetwijfeld een ereplaats krijgen.

Op zaterdag 21 juni 2014 naam Thé Lau afscheid van zijn publiek in een uitverkochte AB. “Gewoon een optreden als een ander”, had Lau er zich eerder met een boutade vanaf gemaakt. In Brussel wist hij beter. “Ik ben mij wel degelijk bewust van het feit dat dit — met mijn family mag ik wel zeggen, The Scene — inderdaad mijn laatste opreden is”, zei hij.
Toen Lau na iets meer dan anderhalf uur ‘Iedereen Is Van De Wereld’ inzette, kwam het besef dat het tijd was om definitief afscheid te nemen. Het publiek maakte zich het refrein eigen, Lau kreeg tranen in de ogen. Iedereen is van de wereld en The Scene is van iedereen!
Anders dan in de Lotto Arena kwam de groep nog een keer terug voor een toegift. En wat voor één: ‘Rigoureus’. “De klok zegt, tik, tik. Tikt al mijn uren weg. Voor wie wacht komt alles steeds te laat.” Voor ons komt dit afscheid echter te vroeg ...


Foto: Marco van Hal.

Geen opmerkingen: