zondag 11 oktober 2015

Nieuwe prins

De kogel is door de kerk: Peer Stoet koos zijn 67e prins carnaval. De gelukkige is stoeter Johnny Vannueten, die in december promoveert tot prins Jok I. “Het is een droom die uitkomt”, zegt Johnny Vannueten (33) in Het Nieuwsblad. De onderhoudstechnicus is vrijdag gekozen tot prins Jok I.

De nieuwbakken prins komt uit de hoge hoed van Das Weiss Konaain, een stoetgroep die ondertussen al vier prinsen leverde. “Toen ik zag hoe mijn kameraad Nico van zijn taak als prins genoot, begon het bij mij te kriebelen. Ik stoet al sinds 2000 en ook mijn vrouw Evy en de kinderen zijn stevig besmet met de stoetmicrobe. Ons Noor wordt sowieso dansmarieke en voor Daan is ook een speciale taak weggelegd.”
De aanstelling tot prins volgt in december. Prins Jok staat er natuurlijk niet alleen voor. Hij krijgt de onvoorwaardelijke steun van zijn Raad van Elf en nar Patrick ‘Seppe’ Van Hoof.

Geen opmerkingen: