zaterdag 25 juni 2016

Eerste Herenthoutse zege van het wielerwegseizoen

De eerste overwinning voor Ellen van Loy op de weg is een feit. Ze toonde zich vorig weekend de snelste in de Grote Polderprijs te Kieldrecht. Er ontbraken enkele grote ploegen en de daarbij behorende bekende namen, maar dat kon de renster uit Herenthout niet deren. “Met of zonder die kleppers moest de wedstrijd nog gereden worden”, vertelde Ellen van Loy na afloop.

De start werd gegeven en het ging er meteen hevig aan toe. “Er waren al snel tal van ontsnappingspogingen, maar die werden snel geneutraliseerd. Tussenin viel de wedstrijd wel regelmatig stil. Ik wist me steeds goed te positioneren in het peloton en in tegenstelling met de afgelopen wedstrijden, stelde ik mij actief op en ging vaak mee in de aanval of in de achtervolging.”
Bij het passeren van de finishlijn werd er elke ronde een sprintpremie uitgedeeld. Daar maakte Ellen mooi gebruik van. “Met een haakse bocht op amper 150m van de eindstreep was het van groots belang om vooraan de bocht te nemen. Dit lukte me twee keer in de eerste ronden van de wedstrijd.”
Met nog zes ronden af te leggen slaagde Ellen er in mee te gaan met een ontsnapping. Samen reden ze een dikke minuut voorsprong bij elkaar. “In deze laatste ronden nam ik nog eens drie keer de sprintpremie en dat was telkens een mooie oefening voor wat nog ging komen. Iedereen wist dat ze in die belangrijke laatste bocht helemaal vooraan moest zitten dus het was een nerveuze bedoeling. Ik passeerde nog enkele rensters en kwam op kop te zitten. Dit kon en mocht absoluut niet misgaan. Ik spurtte me de ziel uit het lijf en kwam dolgelukkig als eerste over de meet. Het is mijn eerste overwinning op de weg, en dat smaakt bijzonder zoet”, aldus een dolgelukkige Ellen van Loy. (Bron: telenetfideacyclingteam.be)


Ellen Van Loy wist op zondag 19 juni de zege te behalen in de Grote Polderprijs te Kieldrecht. Ze was de snelste van elf in de spurt ...

Geen opmerkingen: