zondag 2 oktober 2016

Sushi met Charel

In Het Nieuwsblad Magazine schotelen foodstylist Erik Vernieuwe en fotograaf Kris De Smedt een BV zijn of haar lievelingsgerecht voor. Op 24 september was striptekenaar Charel Cambré aan de beurt. Zijn lievelingsschotel? Sushi!

“In de Vlaamse strip komt er wel wat eten aan te pas”, weet Charel. “Kijk maar naar de schranspartijen in Asterix. Vaak komt het ook op het einde, zoals de wafelenbak bij Nero.”
Zelf eet Charel heel graag sushi en hij heeft het de jongste twee jaren ook opvallend veel gegeten. “Omdat er sinds twee jaar een heel goeie sushibar in de buurt is, in Aarschot”, zegt hij. “We zijn er intussen vaste klant. Het zit er altijd stampvol. Vroeger aten we ook wel eens sushi, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat het zo lekker kon zijn.”
In zijn strips heeft Charel evenwel nog nooit sushi geserveerd. Althans, dat denkt hij toch. “Vandaag heb ik nog wel eten op papier gezet”, zegt hij. “In mijn strip rond Filip en Mathilde heb ik een hele hoop foodtrucks laten opdraven. Maar doe mij toch maar sushi.” (Bron: N Magazine)



Geen opmerkingen: