maandag 3 april 2017

Carrièreswitch

Kleine wasjes, grote wasjes. Doe ze in je wasmasjien. Wie herinnert zich nog de hit van het Surinaamse Trafassi? Sinds zaterdag kunnen die kleine en grote wasjes ook in het wasmachine van Lut Goossens (54). De gewezen cafébazin van ’t Klokkenspel opende in de Molenstraat het allereerste Herenthoutse wassalon. Van een carrièreswitch gesproken.

Lut Goossens doopte haar wassalon De Wasklok. “Een wasklok is een hulpmiddel om wasgoed onder te dompelen in het hete sop”, vertelt Lut in Gazet Van Antwerpen. Gelukkig werkt haar salon iets moderner. “Hier staan zeven wasmachines. Vier standaard, twee grotere exemplaren waarvan een exclusief voor dierentextiel zoals paarden- en hondendekens en eentje voor kingsize donsdekens. Daarnaast bieden wij zes droogtrommels en een strijkrol aan.”

KNIPOOG
Striptekenaar en neef Charel Cambré tekende een tof logo. De Wasklok is een knipoog naar de vroegere kroeg van Lut. “Ik stond achter de toog van ’t Klokkenspel. Ik lijd aan spierpijn en moest noodgedwongen stoppen met het café. Met pijn in het hart. Na de overname liep ik thuis tegen de muren op. Ik moet bezig zijn, of ik word gek. Met de steun van mijn partner Kurt besloot ik deze sprong te wagen. Een fulltime job vergt te veel, maar hier wil ik een paar uur per dag aanwezig zijn. Zeker in het begin help ik klanten met uitleg. Hoewel elke machine zichzelf uitwijst. Je stopt centen in de automaat en volgt logisch alle stappen. Alle machines zijn erg gebruiksvriendelijk. Veel dorpsgenoten vinden het een tof idee. Ze zijn blij dat ze eindelijk in hun eigen buurt terechtkunnen met donsdekens, slaapzakken of de shirts van een voetbalelftal.”
Lut zorgt ook voor wachtverzachters. “Terwijl klanten wachten op hun wasgoed kunnen ze shoppen in de Molenstraat. In het wassalon is gratis wifi, er staat een koffie- en snackautomaat en er liggen kranten. Zo wordt wassen weer een sociaal gebeuren.”


Lut en Kurt in hun nieuwe zaak. De Wasklok is alle dagen open van 7 tot 21 uur. (Foto: Het Nieuwsblad)


Striptekenaar en neef Charel Cambré tekende het logo voor De Wasklok.


Een foto uit de oude doos: twee meisjes dompelen hun wasgoed onder water met een wasklok.

Geen opmerkingen: