woensdag 5 mei 2010

Bakkerij Peekes is niet meer

Waar is de tijd dat ik samen met mijn vriend Rik op Herenthout FM, toen nog RL Radio, eigen reclameboodschappen maakte voor onze radioshow ‘De Knelpuntklup’. Het was eind jaren 80, begin jaren 90 en Radio Liefkenshoek moest noodgedwongen inkomsten zoeken via reclameboodschappen. “Dat kunnen wij ook”, riepen Rik en ik.

Eigenlijk dachten we dat we het beter konden. Eén van onze spots zette Bakkerij Daems uit de Molenstraat in de kijker. “Voor de beste sjoekes en pateekes, slechts één adres: Bakkerij Peekes!” Na twee weken moesten we ermee stoppen, want “we mochten de sponsors niet belachelijk maken.”
Ondertussen is Bakkerij Peekes er zelf mee gestopt. Sinds kort heeft Bakkerij Boudiny immers de gebouwen aan de Molenstraat nummer 32 ingepalmd. En bakker Geert Boudiny is niet aan zijn proefstuk toe, want hij heeft ook een vestiging in Heist-op-den-Berg.
Eén en ander staat deze week te lezen in De Streekkrant. “Boudiny heeft een ruim aanbod aan broden, broodjes, gebak, koffiekoeken, pralines en broodbeleg”, weet de krant. En: “Bakkerij Boudiny heeft ook nog aandacht voor ambachtelijke bereidingen.”
Broodbeleg. Als er één ding is dat ze bij de bakker niet moeten verkopen, is het wel broodbeleg. Ik haat het wanneer ik bij de bakker moet wachten omdat de persoon voor mij keis en heps moet hebben.
Eigenlijk jammer dat we geen radioprogramma meer hebben. Er zit namelijk een radiospot in Bakkerij Boudiny. “Bou de bakker. Kunnen wij het bakken? Bou de bakker. Nou en of!”

Geen opmerkingen: