donderdag 29 juli 2010

Plastic Bertrand zong ‘Ça plane pour moi’ niet in

Plastic Bertrand heeft erkend dat hij de wereldhit ‘Ça plane pour moi’ uit 1977, niet heeft ingezongen. Bertrand beweert het slachtoffer te zijn van de eigenlijke zanger van het nummer, Lou Depryck.

“Ik geef toe dat het niet mijn stem was, maar er moet ook gezegd worden dat dit allemaal gebeurd is op vraag van Lou Depryck”, verklaarde Bertrand in de krant Le Soir. Depryck, die het succesvolle nummer heeft geschreven en ingezongen, “heeft me gevraagd m’n mond te houden in ruil voor 0,5% van de rechten. Hij had me ook beloofd om een nieuwe versie op te nemen met mijn stem, maar dat heeft hij nooit gedaan”, aldus de misnoegde zanger.
Ook de eerste vier albums van Bertrand - uitgebracht tussen 1977 en 1981 - blijken volledig te zijn ingezongen door Depryck. “Ik ben het slachtoffer hier”, reageert Bertrand daarop. “Ik wilde zingen, maar ik mocht van Depryck geen stap in de muziekstudio zetten.”
De advocaat van Lou Depryck feliciteert Plastic Bertrand, eindelijk te hebben toegegeven dat hij niet de vertolker van ‘Ça plane pour moi’ is. “Het werd tijd dat hij dat inzag”, aldus Alexis Ewbank aan persagentschap AFP. (Bron: belga)

Geen opmerkingen: