zaterdag 25 september 2010

Belgisch kampioen

Herenthout is weeral een Belgisch kampioen rijker. Met nog één wedstrijd te rijden, is motorcrosser Glenn Hoefkens (17) nu al zeker van de titel bij de juniores.

Glenn rijdt al sinds z’n zesde met de motor. Tot vorig jaar reed hij regelmatig wedstrijden, maar nooit een volledig seizoen. Dit jaar is het de eerste keer dat hij een volledig seizoen heeft meegedraaid.
“De eerste wedstrijd was in april waar ik in de tweede reeks de overwinning in de wacht kon slepen”, vertelt Glenn deze week in de Streekkrant. “Daarna volgden verscheidene overwinningen of podiumplaatsen, gespreid over 12, 13 wedstrijden. Inmiddels heb ik 70 punten voorsprong op de dichtste achtervolger, waardoor ik zeker ben van mijn Belgische titel met nog één wedstrijd te rijden.”
Volgend jaar moet Glenn overgaan naar een hogere reeks (nationalen) binnen de Vlaamse Motorcross Federatie. “Het zou mooi zijn mocht ik daar opnieuw de Belgische titel kunnen bemachtigen.”

Geen opmerkingen: