dinsdag 16 november 2010

Liesbet ontdekt ...

Huirtuiteneir, weirelteneir. Het zou een variant kunnen zijn op Limburger, wereldburger. Eén en ander gaat alvast op voor de 28-jarige Liesbet Corthout, freelancejournalist van beroep. Begin dit jaar ruilde ze Herenthout in voor Roemenië. Ondertussen is Australië haar nieuwe thuisbasis.

In februari van dit jaar zegde Liesbet haar job in de journalistiek op. Ze nam het eerste het beste vliegtuig richting Roemenië om er te gaan werken op een ecologisch ruitertoerismeproject. “Ik doe dat omdat ik de wereld wil zien, van het leven wil genieten en mijzelf ontdekken, in confrontatie met onbekende mensen en een onbekende omgeving”, schreef ze destijds op haar blog.
Intussen heeft Liesbeth zeven maanden Roemenië achter de rug. “Volgens mijn moeder de zeven mooiste maanden uit mijn leven en hoewel ik niet wil overdrijven, zit ze er toch niet ver naast. Fantastische paarden, de mooiste leefomgeving waar je van kan dromen, goed gezelschap, … Het was heel heel mooi. ”
Momenteel bevindt de Huirtuitse globetrotter zich op het zuidelijk halfrond, in het Australische Chittering om precies te zijn. Ze zit er op een fokkerij voor Europese dressuur-, spring- en eventingpaarden. Liesbet steekt er een handje toe waar nodig.
Schrijven doet ze nog altijd. “Want met de schrijfmicrobe is het al bijna even erg gesteld als met de stoemicrobe”, weet ze. “Eens je ze hebt opgedaan, geraak je er nog maar zeer moeilijk van af!”

Geen opmerkingen: