woensdag 17 november 2010

VC kan weer winnen

VC Herenthout heeft zijn eerste overwinning te pakken. Het versloeg Gent vrij overtuigend met 3-0. Het was de eerste keer dit seizoen dat VC domineerde en duidelijk baas was.

Nochtans dacht men dat het tegen Gent niet gemakkelijk zou worden. “Gent is immers een stevige ploeg met de nodige ambitie. Maar wij hadden ook al enkele weken het gevoel dat we steeds sterker werden”, zegt Herenthoutspeler Michael Verbiest vandaag in Gazet van Antwerpen. “Tegen Gent speelden we een heel degelijke wedstrijd, maar de sleutel lag vooral bij onze opslag en onze receptie.”
Verbiest is redelijk laat begonnen met volleybal, omdat hij tot zijn 16de gevoetbald heeft. “Ik nam de draad op bij Smash en bleef bij die club tot de eerste mannenploeg opgedoekt werd. Ik verhuisde vervolgens voor een jaar naar Bovoc en ben nu toe aan mijn tweede seizoen bij Herenthout.”
Verbiest is werkzaam als hoofdverpleegkundige in Leuven. “Ik heb het geluk dat ik goede collega’s heb die een deel van mijn werk opvangen als ik moet trainen. De combinatie is niet altijd even gemakkelijk, vooral omdat ik vrij lang werk.”
Waar zijn ambitie ligt, weet hij nog niet direct. “Ik ben iemand die probeert zoveel mogelijk uit zijn eigen mogelijkheden te halen. Alles is mogelijk, en als ik een kans krijg om op het hoogste niveau te spelen, zal ik die vermoedelijk wel grijpen.”
Met Herenthout hoopt Verbiest vooral dat ze dit seizoen een stuk beter worden als ploeg. “Wij moeten gaan voor het behoud in deze reeks en vooral in eigen zaal de nodige punten sprokkelen.”

Geen opmerkingen: