zaterdag 9 juli 2011

Pieter Rijnders tweede op BK kwartduatlon

Herenthoutenaar Pieter Rijnders is in Kortrijk tweede geworden op het Belgisch kampioenschap kwartduatlon. De overwinning was voor Tim Van Hemel uit Mol, die aan de aankomst ruim een minuut sneller was.

Voor Pieter Rijnders was het Belgisch kampioenschap de eerste wedstrijd na een inactiviteit van enkele maanden. “Tim Van Hemel heeft verdiend het Belgisch kampioenschap op zijn naam geschreven”, aldus de Herenthoutse duatleet gisteren in Sportwereld.
“Ik voelde bij aanvang van het fietsen dat er bij hem meer snee op zat. Ik had dan ook geen antwoord toen hij een versnelling plaatste. Ik was al blij dat ik vrij eenvoudig mijn zilveren medaille kon veiligstellen”, besluit Rijnders.
Het Belgisch kampioenschap was voor Rijnders niet écht een doel op zich. “Ik richt mij vooral op het kampioenschap lange afstand dat begin augustus plaatsvindt. Hopelijk kan ik daar dan mijn selectie voor het wereldkampioenschap afdwingen.”

Geen opmerkingen: