donderdag 20 december 2012

De Kroon en De Veurleste failliet

Brasserie De Kroon (Markt) en café De Veurleste (Molenstraat) zijn failliet. Herenthout verliest daarmee in één klap twee gekende horecazaken. Ondertussen zouden zich voor De Kroon al drie kandidaat-overnemers gemeld hebben.

Het was cafébaas Kristof Raets (29) zelf die dinsdag de faillissementen aanvroeg nadat hij meermaals tegen de lamp liep voor zwartwerk. “De boetes lopen op tot enkele tienduizenden euro’s. Nu de cafés failliet zijn, hoop ik die boetes te ontlopen”, aldus opportunist Raets.
Samen met De Kroon en De Veurleste werd ook de BVBA van Raets, De Stoffel, failliet verklaard. Op 30 oktober werd hem nog een voorlopige opschorting van vier maanden verleend. Curator Kristof Benijts handelt de faillissementen nu verder af.
Raets nam De Kroon in november 2009 over van Anneke Cambré. “De vaste klanten hoeven niets te vrezen,” beloofde hij destijds. “Ik ben niet van plan veel te veranderen. Het interieur blijft hetzelfde, net als de bediening en de keuken. Al breid ik het aanbod iets uit met onder meer een dagmenu. Bovendien blaas ik de dansavonden opnieuw leven in. Eén zaterdag per maand wil ik stevig vieren!” Na amper drie jaar is het echter al gedaan met feesten.
Raets is in zijn vrije tijd voorzitter van KFC Herenthout. Of zijn faillissement ook gevolgen heeft voor de (noodlijdende) voetbalclub is op dit moment nog niet duidelijk.

Geen opmerkingen: