woensdag 11 maart 2015

De zingende boekhoudster

Maria Van de Putte voert momenteel volop campagne om de eerste vrouwelijke voorzitter van de Belgische boekhouders te worden. Maar of ze die verkiezing nu wint of verliest, na de bekendmaking van de resultaten op 25 maart belooft ze in het Grobbendonkse Aldhem Hotel een spetterend optreden te geven.

Vijf jaar geleden zweefde de nu 52-jarige Van de Putte na een zwaar ongeval tussen leven en dood. Tijdens de revalidatie tussen bejaarden begon haar tweede leven. “Op mijn vijftigste verjaardag begon ik te zingen. Mijn grote idool Luc Steeno achterna. Stiekem volgde ik zanglessen, samen met een andere Herenthoutse zanger Cliff Willy”, zegt ze in Gazet Van Antwerpen.
En nu heeft de zingende boekhoudster een nieuwe uitdaging gevonden: voorzitter worden van de nieuwe bestuursraad van het Belgisch Beroepsinstituut voor Boekhouders en Fiscalisten (BIBF). Om haar doel te bereiken, bracht ze enkele onafhankelijke collega’s bij elkaar uit vijf provincies. “Onze groep ijvert voor herbekijken van boekhoudkundige stages en het aanpakken van de illegale beroepsuitoefening.”
Van de Putte voert dag en nacht campagne. Ze liet er zelfs het carnaval voor staan! “Ik zou de eerste vrouwelijke voorzitster zijn in de sector van cijferberoepen. Het blijft een mannenwereld. Maar onze groep kiest met zes vrouwelijke kandidates voor pure girl power.”

Geen opmerkingen: