woensdag 1 april 2015

Wim Vandekeybus zegt neen ... tegen ‘So You Think You Can Dance’

Wim Vandekeybus is gevraagd als jurylid voor het VTM-programma ‘So You Think You Can Dance’, maar de choreograaf met Herenthoutse roots bedankte. “Dat zegt mij niks”, zei hij zondag in een interview met het Leuvense studentenblad Veto. “Ik zou totaal andere dingen kiezen dan wat zij willen en direct buiten vliegen.”

Volgens Vandekeybus draait de talentenjacht op VTM alleen maar om de show. “Alles is gebaseerd op ‘exterior’. Ik zeg niet dat daar geen talenten inzitten, maar ik zou die talenten nooit zo gebruiken. Maar ja, tegenwoordig moet je sterven om bekend te worden. Ik heb een totaal ander traject dan dat.”
Bovendien is een evaluatie heel persoonlijk. “Het is niet dat de ene beter is omdat iemand dat vindt. Die jury zit daar met vier en die moeten dan een spel spelen.” En dat spel speelt Vandekeybus dus duidelijk liever niet mee.

Geen opmerkingen: