zaterdag 26 september 2015

Wim Van Looy niet langer trainer van Lyra

De 5-1-pandoering tegen Leopoldsburg heeft gezorgd dat Lyra zonder trainer Wim Van Looy verder moet. T2 Pascal Verheyen neemt voorlopig de fakkel over. Lyra hoopt evenwel dat Wim Van Looy nog een functie binnen de club zal blijven vervullen. Over een nieuwe hoofdtrainer volgt begin volgende week duidelijkheid.

Pascal Verheyen zal het team vanavond dus leiden tegen Wijgmaal. “Ik wacht af wat de club beslist, maar ik ben geen kandidaat-hoofdtrainer. Ik weet dus niet hoe lang ik de ploeg zal leiden. In ieder geval waren zowel het ontslag van Marc Dillen als dat van Wim Van Looy een totale verrassing voor mij. Dat Wim er de brui aan gaf na de uitmatch tegen Leopoldsburg, zag ik echt niet aankomen daar we ginds gedurende de eerste twintig minuten goed meespeelden en eigenlijk met 0-2 moesten voorstaan. Alles zit momenteel tegen. Telkens we een foutje maken, wordt dat genadeloos afgestraft. We zitten in de hoek waar de klappen vallen, punt uit.”

PUDDING
Speler Ben Van Den Brandt steekt de hand in eigen boezem. “We beginnen altijd goed aan een wedstrijd, maar de eerste tegenvaller doet onze ploeg als een pudding in elkaar vallen. De nul houden in voetbal is heilig. Zolang we niet slagen om een degelijke organisatie op poten te zetten, zullen we blijven krasselen. Ik blijf ervan overtuigd dat we een groep hebben die in staat moet zijn om resultaten te halen, ondanks de waslijst aan geblesseerden. Het is bovendien niet aan mij om de vuile was buiten te hangen in verband met de trainer bijvoorbeeld. Het is geen geheim dat wij woorden hebben gehad en dat ik daardoor op de bank zat. Maar veel recht van spreken heb ik niet en niemand trouwens. We zijn allemaal de pineut.” (Bronnen: HLN, 22/09/2015; GVA, 24/09/2015)

Geen opmerkingen: