woensdag 27 januari 2016

Ellen Van Loy heeft offday

Ellen Van Loy was afgelopen zondag, na afloop van de laatste manche Wereldbeker veldrijden in het Nederlandse Hoogerheide, allesbehalve gelukkig. Onze Levensloopmeter reed misschien wel haar minste wedstrijd van het seizoen en bolde slechts als elfde over de streep. Hierdoor verspeelt ze in extremis ook haar derde plaats in de eindstand van de Wereldbeker aan de Britse Nikki Harris.

“Ik moet eerlijk toegeven dat ik een echte offday had en dat ik gewoon niet in het stuk voorkwam”, zegt Van Loy vandaag in Het Laatste Nieuws. “Ik nam in tegenstelling tot de andere wedstrijden ook een veel mindere start.”
Van Loy was ook allerminst tevreden over de omloop. “Zeker de lange trap was er te veel aan. Wij moesten vier keer de trap oplopen en die telde 44 treden. Het was er gewoon over. Deze hindernis vormde echt geen meerwaarde.”
Het zwaarste verdict van de dag was echter het feit dat Van Loy haar derde plaats in de eindstand van de Wereldbeker kwijt is. “Ik heb het me even aangetrokken, maar gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer. Ik zal deze week goed blijven trainen en me optimaal verzorgen in functie van het wereldkampioenschap, nu zondag in Heusden-Zolder. Ik weet nu al dat die omloop me veel beter zal liggen”, aldus nog Van Loy.


Het eindpodium van de Wereldbeker, jammer genoeg zonder Ellen Van Loy. V.l.n.r.: de Italiaanse Eva Lechner op de tweede, Sanne Cant op de eerste en de Britse Nikki Harris op de derde plaats. (Foto: Pim Nijland)

Geen opmerkingen: