dinsdag 4 september 2018

25 jaar onthaalmoeder

Diane Vercammen (52) is 25 jaar actief als onthaalmoeder. Een jubileum dat mocht gevierd worden, met op de gastenlijst alle kindjes die Diane onder haar vleugels heeft gehad. Dat zijn er ondertussen 111 en meer dan zeventig daarvan beloofden aanwezig te zijn.

Om dat jubileum te vieren, nodigde Diane - moeke Diane voor de kindjes - alle kindjes (en hun ouders) uit in de voetbalkantine van FC Fiat in de Koestraat. “Het was de bedoeling dat mijn man en de kinderen het allemaal achter mijn rug zouden organiseren, maar dat plan viel gauw in duigen”, vertelde Diane gisteren in Gazet Van Antwerpen. “Nu heb ik alles mee kunnen voorbereiden.”
De eerste onthaalkindjes hebben ondertussen zelf kinderen. “Het was enorm fijn om hen allemaal terug te zien. Sommige kom ik wel eens tegen in het dorp, maar anderen had ik al jaren niet meer gezien. De oudste kindjes waren de 20 jaar al lang gepasseerd. Ik had schrik dat ik veel kinderen niet zou herkennen, maar de meeste gezichtjes herkende ik meteen. Slechts bij een paar kindjes kon ik niet meteen een naam kleven, totdat ik hun ouders zag,” wist Diane in Het Laatste Nieuws.
Diane denkt nog niet aan stoppen. “Natuurlijk niet, ik ben vorige maand zelf grootmoeder geworden. Wellicht komt ons kleindochtertje Ellie straks ook naar hier. We hadden trouwens meer dan één reden om te vieren. Mijn moeder Celina is ook nog van de partij waardoor we in de familie een mooi viergeslacht hebben.” (Bronnen: GVA, HLN)


Moeke Diane en haar kindjes ... (Foto: Marc Peeters, GVA)

Geen opmerkingen: