dinsdag 16 september 2008

Net niet voor Nuyens in Vuelta

Nick Nuyens was gisteren dicht bij een derde Belgische zege in de Vuelta, maar in een kopgroep met drie Spanjaarden liet de Cofidis-man zich uiteindelijk nog verschalken door David Garcia Dapena. Zeventien seconden na de Galicia-renner won Nuyens makkelijk het sprintje om de tweede plaats van Juan Manuel Garate. Het kwartet maakte deel uit van een kopgroep van zeventien renners.
Samen met David Arroyo toonde Nuyens zich veruit de beste in het klimwerk. De Bom van Bevel ging er op zes kilometer van de finish zowaar alleen vandoor, maar werd onder impuls van vooral Garate weer gegrepen. Garcia Dapena kende iets later meer geluk en mocht solo naar zijn grootste zege in zijn tienjarige carrière rijden.
Nuyens had achteraf niet zo’n goed gevoel. “Dit ligt voor mij in het verlengde van het hele jaar: net niet”, vertelde hij aan Sporza. “Het waren drie Spanjaarden tegen één Belg, zo voelde ik het toch aan. Dat is niet abnormaal, maar natuurlijk niet makkelijk. Wanneer ik versnelde, kreeg ik een Spanjaard mee. Maar toen Dapena ging, bleven die Spanjaarden zitten. Ik heb mezelf niets te verwijten, maar het is wel balen. Mijn teller van 2008 staat nog altijd op nul.”
Na zijn sleutelbeenbreuk in de Giro heeft Nuyens naar één wedstrijd toegeleefd. “Op het WK wil ik er staan. Mijn conditie is goed, dat is nu weer bevestigd. Ik mag stellen dat ik de ambitie heb om wereldkampioen te worden. Of het lukt is uiteraard iets anders. Ik wil een heel sterke koers rijden met een sterke Belgische ploeg.”

Geen opmerkingen: