Treinreizigers uiten via het internet hun ongenoegen over de stakingen bij het spoor. Eén van de protestacties die er uit springt, is de webstek reizigersprotest.be.
“Voor ons, reizigers, is het genoeg geweest”, staat er te lezen. “Wij worden zodanig frequent geplaagd door stakingen, dat we er hoe langer, hoe minder begrip voor kunnen opbrengen.”
De webstek is een initiatief van een misnoegde pendelaar en circuleert vlot via Facebook. Verontwaardigde treinreizigers kunnen er o.a. een nagemaakt treinbiljet afdrukken en een petitie ondertekenen. Deze middag hadden zo’n 16.800 mensen dat al gedaan.
“Dit is misschien het moment om ons wèl te groeperen. Om wel een keer met onze vuist bij jullie op tafel te slaan. Om te zeggen dat het recht waarvan jullie je (meer dan vaak genoeg) bedienen stilaan ervaren wordt als een onrecht ten aanzien van ons.”
Volgens cijfers van de NMBS Holding zijn er dit jaar al 22 stakingen geweest bij de NMBS. Daarvan waren 5 spontane en 17 aangekondigde acties. Nog volgens de cijfers hadden 7 van die 22 acties een reële impact voor de reizigers.
De tickets die u op reizigersprotest.be kan downloaden, zijn geen geldige vervoersbewijzen. Het zijn in de eerste plaats protesttickets. Het gebruik ervan blijft de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten