zaterdag 3 februari 2018

Ellen Van Loy hoopvol

Zonder druk maar niet zonder ambitie staat Ellen van Loy vandaag in Valkenburg aan de start van het WK veldrijden. “In een goede dag kan ik hier mijn beste WK-resultaat neerzetten”, zegt een hoopvolle Van Loy vandaag in Sportwereld.

Het zware, glibberige en technische parcours is alvast een bondgenoot voor Ellen Van Loy. “Het zal een van de zwaarste wedstrijden van het jaar worden”, weet ze. “Maar ik hou wel van zo’n parcours. Vorige week lag het er al heel glad bij. Door de regen van de laatste dagen zullen de omstandigheden er niet beter op worden. Na een halve ronde weegt je fiets al twee kilo meer. Bovendien zal de keuze van de banden bepalend zijn.”

GOED GEVOEL
Eerder op het seizoen was Ellen van Loy de beste in Gavere en in Namen kwam ze als eerste Belgische over de streep. “De omloop in Valkenburg ligt er gelijkaardig bij. Die prestatie in Gavere geeft me wel een goed gevoel, al hebben ze er hier nog het hoogteverschil van de Koppenberg aan toegevoegd.”
In Bieles (2017) en Tabor (2015) werd Van Loy telkens achtste, haar beste resultaten ooit op een WK. In Valkenburg hoopt ze net iets beter te doen. “Ik wil mezelf niet te veel druk opleggen, maar blijf wel ambitieus. Ik ben echter ook realistisch genoeg en besef dat het niveau het laatste jaar alleen maar gestegen is. Die evolutie juich ik toe, al zal ik nu nog iets harder moeten strijden voor mijn plaats.”


Van Loy vorige week vrijdag op Twitter: “Time for a pre-ride with @Verhestraeten_K @loessels @jverschueren5 and Kim on the course in Valkenburg. Thanks to @BELCycling for the nice stay in #kasteeldomeinLandalCauberg #Limburg2018”

Geen opmerkingen: