Vernieuwde dienstverleningszone
Een belangrijke stap in dit traject is het vernieuwen van de dienstverleningszone in het gemeentehuis. Er werden verschillende ingrijpende werken uitgevoerd om de verouderde zone te optimaliseren. Zo was er in de vorige werkomgeving weinig privacy en was het elektriciteits- en datanetwerk te beperkt en het bureaumeubilair hopeloos verouderd.
“Vanaf 11 december werken we met een uitgebreid centraal onthaal, inclusief een onthaaldesk voor minder mobiele bezoekers”, weet Vrins. “Er werd geïnvesteerd in moderne en geavanceerde ICT-infrastructuur. Er is een fysieke scheiding tussen de front- en backoffice voor meer privacy voor de burger en voor betere werkomstandigheden voor de medewerkers. Dit allemaal in een omgeving met een nieuwe vloer, een nieuwe laag frisse verf en nieuw en ergonomisch bureaumeubilair.”
Geen eindpunt
Het ingezette verandertraject kent nog geen eindpunt. “Zo komt er ook een nieuwe centrale en digitale telefonie voor de ganse organisatie, een nieuw intranet waar onze medewerkers alle info over hun job en de werkomstandigheden op een makkelijke en laagdrempelige manier kunnen terugvinden, én is het vanaf het voorjaar mogelijk om digitaal van thuis uit je afspraak te maken. Zo blijft de gemeente zich verder ontwikkelen tot een wendbare organisatie die mee kan blijven groeien en evolueren met de behoeften en uitdagingen van onze medewerkers en klanten.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten