Geen gehoor
De school heeft de moeilijke verbinding in het verleden al aangekaart, maar kreeg bij De Lijn geen gehoor. Ook sinds de aankondiging van de nieuwe routes, probeerde de school al contact op te nemen met De Lijn, maar tevergeefs. “Aan de ouders van de betreffende leerlingen bezorgden we een standaardbrief om op te sturen naar de Vlaamse ombudsdienst. Op die manier hopen we toch gehoord te worden”, gaat directrice Tine Verloy verder.
Carpoolen
Verschillende ongeruste ouders stelden tijdens het oudercontact in december al vragen over de situatie. Sommigen zijn zelf al oplossingen aan het bedenken of aan het plannen om te carpoolen.
Het Heilig Hart van Maria probeert ook zelf de bereikbaarheid te garanderen. Zo probeert de school al enkele jaren om via een schoolbus de moeilijke verbinding te compenseren. “Die bus blijft ook, maar de kosten lopen hoog op. We zetten middelen in die eigenlijk bedoeld zijn voor andere doelen”, aldus Verloy.
Doordat de bereikbaarheid in Berlaar niet zo uitgebreid is als in een stad, is het Heilig Hart van Maria volledig toegewezen op De Lijn. En de directrice begrijpt dat er meer capaciteit ingezet wordt in steden. “Maar dat wil niet zeggen dat landelijke gebieden daardoor achteruitgesteld moeten worden. Wij hopen dat er nog een oplossing uit de bus komt.”
De routewijziging van De Lijn, die begin januari van start gaat, zorgt ervoor dat verschillende leerlingen van het Heilig Hart van Maria Berlaar een uur op de bus zitten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten